Které potraviny fungují jako posila pro srdce?

Zdravé srdce je k nezaplacení. Proto bychom ho neměli zbytečně zatěžovat nezdravou a nevhodnou stravou. Obecně se doporučuje strava bohatá na zeleninu, ovoce, celozrnné potraviny, mléčné výrobky se sníženým obsahem tuku, drůbež, ryby nebo ořechy či chia semínka. Které potraviny jsou lepší než jiné a proč?

Jaké potraviny pozitivně ovlivňují srdce?

Avokádo

Avokádo má v sobě omega-3 nenasycené mastné kyseliny. Ty působí proti vzniku kardiovaskulárních onemocnění. Mimo to v nich najdeme i vitamíny, stopové prvky, fotochemikálie a vlákninu.

Jablka

Jablka v sobě mají látku nazývanou quercetin. Ten má skvělé protizánětlivé účinky a navíc funguje i proti krevním sraženinám. V jablkách se nacházejí vitamíny, minerální látky a vláknina. I proto je mezi lidmi velmi oblíbená blesková jablečná dieta.

Oves

V ovsu je obsažena látka beta glukan. Ta snižuje špatný cholesterol. Obsahuje velký podíl vlákniny, která pomáhá proti zácpě a k lepšímu vyměšování. Preventivně působí i proti nemocem srdce.

Listová zelenina

Listová zelenina obsahuje mnoho vitamínů, minerálních látek a vlákninu. Je nízkokalorická a velmi dobrá. Podporuje činnost srdce a posiluje paměť. Vhodné je jíst různé druhy salátů a zakápnout kapkou olivového oleje.

Losos

Losos je skvělým zdrojem omega-3 nenasycených mastných kyselin, které mají vliv na kardiovaskulární onemocnění. Snižují cholesterol a mají protizánětlivé účinky. Omea-3 se nachází i v dalších tučných rybách – sardinky, makrely, sledi atd.

Olivový olej

Také olivový olej snižuje riziko vzniku kardiovaskulárních nemocí. Posiluje imunitu a je důležitou součástí známé středomořské diety.

Sója

Samotná sója i produkty z ní chrání srdce před infarktem. Zejména pokud s ní nahradíte maso. Sníží se příjem nasycených tuků, které jsou obsažené v mase. Zvýší se příjem nenasycených mastných kyselin.

Rajčata

Rajčata v sobě mají lykopen. Ten chrání srdce a slouží jako prevence proti mrtvici a snižuje hladinu cholesterolu. Tuto látku obsahují i zpracovaná rajčata.

Celá zrna

Zrna najdete v celozrnných výrobcích. Mají v sobě mnoho vitamínů, stopových prvků a vlákninu. Pozitivně ovlivňují srdce a pomáhají snižovat špatný cholesterol a triglyceridy. Celozrnné výrobky mají celkově velmi dobrý vliv na zdraví.

Na zdravé srdce působí pozitivně i mnoho dalších potravin, např. vlašské ořechy nebo další potraviny. Nechte si poradit od svého nutričního poradce, které to jsou a vhodně je zařaďte do svého jídelníčku.

Autor příspěvku: Hedy

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.