Tradiční česká síťovka znovu ožívá – tentokrát ve spolupráci s Brašnářství Tlustý pod luxusní značkou Netty

Spojení české tradice, kvalitní řemeslné ruční práce a designového vzhledu. To je nová podoba tradiční české síťovky, kterou v limitované edici představilo Brašnářství Tlustý ve spolupráci s designovým studiem Netty, jež dlouhodobě vyrábí síťové tašky pod etablovanou značkou Česká síťovka.

Síťovka, jejíž historie sahá až do první republiky, zaznamenala v posledních letech renesanci. Pod značkou Česká síťovka vsadila na koncept udržitelnosti a ekologie ve spojení s vysokou kvalitou zpracování odrážející moderní trendy. V roce 2020 tak dosáhla mety milionu prodaných kusů. Nová designová verze síťovky je výsledkem spolupráce české rodinné firmy Brašnářství Tlustý a značky Česká síťovka, která tvoří designové kousky pod brandem Netty studio. „Myšlenka udržitelnosti si nachází svou cestu i do módního průmyslu. Chtěli jsme proto vytvořit model, který bude designovým kouskem, ale zároveň zůstane plně funkční a zachová si všechny benefity klasické síťovky,“ dodává Karolína Pechová, zakladatelka společnosti Česká síťovka.

Limitovaná edice představuje síťovou tašku z certifikované bio bavlny s koženými držadly v černé, krémové a koňakové barvě. Síťovka je pevná, lehká a skladná, zároveň se do ní vejde i větší a objemnější nákup. Díky univerzálnímu použití ji je možné nosit místo kabelky nebo látkové tašky. Různé barevné kombinace síťoviny a držadel dělají ze síťovky módní doplněk, který ale zůstává funkční. „Chtěli jsme vyvrátit předsudky, které se pojí s klasickou síťovkou z dob minulého režimu. Výsledkem je elegantní módní doplněk v podobě designové tašky s nadčasovým vzhledem,“ doplňuje Karolína Pechová.

Výroba probíhá v chráněných dílnách v České republice a kombinuje ruční a strojovou práci při zachování tradičních postupů. V dílně Brašnářství Tlustý vznikají luxusní kožená držátka z kvalitní italské hovězí usně, díky kterým síťovka vydrží mnoho let. Jedna síťovka přitom průměrně nahradí až 150 jednorázových nákupních igelitových tašek. „Snažili jsme se navázat na prvorepublikovou tradici výroby a propojit ji s udržitelným přístupem, který dlouhodobě prosazujeme. Síťovka tak odráží i náš zodpovědný postoj k životnímu prostředí,“ dodává Ivan Petrův, jednatel Brašnářství Tlustý.

Elegantní a propracované kožené detaily povyšují novou síťovku na módní doplněk, který lze nosit jak složený v kabelce během běžného dne, tak i při slavnostnějších příležitostech. Díky její variabilitě lze snadno sladit s outfitem a mohou ji nosit jak ženy, tak muži. Na kožená držátka lze navíc vyrazit monogram a udělat tak z tašky osobní dárek. Exkluzivní provedení bude k dostání v limitované edici pouhých 400 kusů.

Původní síťovou tašku vynalezl obratný český podnikatel Vavřín Krčil již za první republiky. Tehdy slavila velký úspěch, a to hlavně díky tomu, že pěkně vypadala, byla lehká a umožnila svému majiteli odnést velké množství věcí najednou, protože se dokázala hodně rozpínat. V prodeji tenkrát byly síťovky nákupní, vycházkové, loketní, ale také ramenové nebo síťovky určené pro sport a hry. Tehdy se síťovky dostaly i do Kanady, Švýcarska, Německa, Rakouska nebo také do Afriky. Dočasný rozmach ale zastavila válka a s ní i znárodnění Krčilova podniku.

O Brašnářství Tlustý

Dílna Brašnářství Tlustý se od roku 2013, kdy obnovila svůj provoz, specializuje na manufakturní výrobu kožených produktů s individuálním přístupem ke každému zákazníkovi. Veškeré výrobky jsou dělány na zakázku, kus po kusu, ručně a pečlivě za použití tradičních postupů, s pokorou a láskou k materiálu. Mezi produkty nechybí peněženky, pouzdra, opasky, tašky přes rameno a do ruky, aktovky i špičkové cestovní tašky, kožené zápisníky, dámské kabelky, pánské boty nebo kožené náramky. Brašnářství Tlustý se snaží pozvednout tradiční české brašnářské řemeslo a propracovat se až na světovou špičku.

O značce Česká síťovka

Úspěšné renesance se síťovka dočkala až v roce 2012 pod novým brandem Česká síťovka, který se svým týmem založila Karolína Pechová. Všechny síťovky vyrábí v České republice a v rámci produkce kombinuje strojovou a ruční práci, přičemž na výrobě síťových tašek se kromě řady švadlen a šiček velkou měrou podílejí i chráněné dílny. Česká síťovka podporuje myšlenku udržitelnosti a snaží se jít ekologickou cestou – vyráběna je převážně z přírodních materiálů, své zastoupení ve výrobě mají ale i umělá vlákna. Díky vysoké kvalitě zpracování síťovka nahradí v průměru až 150 jednorázových igelitových nákupních tašek ze supermarketů. V roce 2020 Česká síťovka zaznamenala významný milník v podobě 1 milionu prodaných kusů.

 

 

Autor příspěvku: admin

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *