Co je moderní a chytrá dieta?

Už máte dost všech těch diet, u kterých hladovíte a když se vám náhodou podaří zhubnout, tak kila zase rychle naberete zpět? Zkuste moderní dietu, u které nebudete ani hladovět, ani kila nenaberete zpět.

Moderní, chytrá a populární

Tak přesně těmito slovy bychom mohli charakterizovat ketodietu. Sice nejde o žádnou závratnou novinku, mezi oblíbené diety už nějakou dobu patří, přesto ji můžeme označit jako moderní dietu. Hubnout totiž při ní budete skoro bez námahy.

Jaké jsou výhody ketodiety?

Proč vsadit právě na tuhle dietu? Jaké jsou její přednosti?

  • Přirozený vznik kalorického deficitu
  • Rychlý úbytek podkožního i útrobního (viscerálního) tuku
  • Není nutné sportovat.
  • Tlumí pocit hladu.
  • Nemáte tolik chuť na sladké.
  • Dojde ke snížení hladiny cholesterolu v krvi.
  • K redukci hmotnosti dojde v poměrně krátkém čase.

Jak ketodieta funguje?

Zní vám to jako pohádka a říkáte si, že ji musíte vyzkoušet? Pak vás jistě zajímá, jak ketodieta vůbec funguje. Sice nemusíte trávit dlouhé hodiny cvičením, přesto musíte dodržovat základní pravidla. Tak to u diet prostě je a ketodieta není výjimkou.

Základem je snížit příjem sacharidů na minimum a nahradit je ve stravě kvalitními proteiny a zdravými tuky. Zhruba do 2 dnů od snížení příjmu sacharidů byste se měli dostat do stavu tzv. ketózy.

Běžně se jako palivo pro organismus využívá glukóza, kterou si tělo udržuje v játrech a ve svalech v podobě glykogenu. Když ho tělo potřebuje jako zdroj energie, uvolní ho do oběhu. Když se ale zásoby vyčerpají a další tělu nedodáme, tělo musí energii čerpat z jiných zdrojů. Nastupuje ketóza, při které se energie pro fungování těla bere přeměnou z tuků.

Nástup ketózy je individuální, většinou se ale dostaví do zmíněných 48 hodin od okamžiku, kdy příjem sacharidů snížíte pod 50 g za den.

Co během ketodiety můžete jíst a na co zapomenout?

Přechod na ketodietu je docela zásadní změnou, třeba na takové pečivo, přílohy, slazené nápoje, sladké ovoce a alkohol budete muset zapomenout. Jasně, sklenička ketovína nevadí, nic se ale nemá přehánět. A co tedy můžete jíst?

  • Maso, ryby a mořské plody
  • Vajíčka
  • Sýry a mléčné výrobky
  • Ořechy a semínka
  • Zdravé tuky (olivový, avokádový nebo kokosový olej, máslo, ghí)
  • Avokádo
  • Nízkosacharidovou zeleninu (brokolice, cuketa, salát, hlávkové zelí apod.)
  • Proteinové koktejly, tyčinky a proteinová jídla

Autor příspěvku: admin

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.